21.05.09

Långhelgen kom lägligt måste jag säga. Nu är jag så skoltrött och less på allt och alla, och det går tyvärr ut över allt och alla också. Får hjärtklappning och håll alltför ofta, men jag lär härda ut till tre veckor till. Det känns ganska osannolikt att lovet är så nära. Men det kommer ju gå lika snabbt som vanligt och så vips är man inne på det tredje och sista året. Jag får bara mer och mer panik över vad jag ska ta mig till efter skolan. Jag orkar inte plugga vidare direkt, men sen, när jag bestämt mig, om jag gör det. Jag vet inte alls vad jag vill göra. Det behöver man visserligen inte veta nu heller. Jag kommer att känna mig så vilsen när jag tagit studenten. Visst vill jag resa, men med vilka pengar ? Och hur ska jag få jobb så att jag kan få dessa pengar ? Det är ju inte som att jag gått BF och har kunskaper om barnskötning osv, så att man kanske skulle kunna vikariera någonstans. Eller något liknande, som typ bygg eller något. Nej, jag valde media. Missförstå mig inte, jag trivs nå otroligt på media. Men vad kan det finnas för jobb inom media, speciellt som man bara kan plocka sådär efter gymnasiet, utan utbildning. Näe, jag vill att det ska gå sakta, väldigt sakta, så jag hinner komma på vad jag vill göra.

Hursom. Idag vaknade jag hyfsat tidigt, var uppe halv elva. Det var väldigt bra gjort. Skrev lite på romananalysen, åkte ned på stan och träffade Evelina och Nina på mingel och snicksnackade lite med dem, gick till morfarn och lagade mat, åkte till Evelina och såg på GAIS - IFK, de förlorade, Evelina slog sönder lägenheten, snicksnackade lite till, åkte hem, och nu sitter jag här. Nu blir det någon film tror jag. Jag har något problem, när jag börjar skolan sent ( dvs tio, elva ) så kan jag inte lägga mig för att sova innan klockan ett. Och nu när jag är ledig så tillåter jag mig själv sitta uppe å göra ungefär ingenting, bara för att jag kan, fast jag vet hur jävligt jävla kuktrött jag kommer att vara dagen efter.
Nej.. hoppas att intresseklubben är nöjd med detta, för nu orkar jag inte skriva mer.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0