djur.

Jag sitter och gör lite research inför mitt tal. Lite sent kanske , men jag hade blandat ihop svenskans deadline med en annan. Så nu ska jag jobba på talet hela helgen eftersom det ska in på fredag. När jag ska hålla talet har jag också glömt bort.
Men till det jag egentligen ville säga. Jo. Mitt tal handlar om pälsindustrin och djurplågeriet. Som sagt så gör jag lite research och kommer in på en sida där de har skrivit jättemycket om hur de flår katter och hundar på deras päls och skinn. De berättar bla att de behandlar katterna och hundarna som de behandlar kor och grisar här i sverige. Det är intressant och mycket bra att veta. MEN varför gör de sådan stor skillnad på de olika djurarterna? Kor känner väl lika mycket smärta som en hund.
Det är ju enbart bara för att katter och hundar är söta djur. Och ja , sällskapsdjur. Visst vinner man kanske lite sympati från sådana som fullständigt skiter i hur biffen på tallriken har hamnat där. Men att göra en sådan skillnad är fel fel fel! Vi måste jobba för att alla djurs rättigheter ska bättras. Inte bara de söta och gulliga djuren.

Jag kan förstå att det är enklare att skänka en slant eller skriva på en protestlista när de visar en bild på en avmagrad liten stackars kattunge , men att göra samma sak för en skitig ko med gödsel upp till knäna går ikke, för de ska ju ändå bli mat... Det är klart att det är så när man är omedveten om hur det egentligen går till på köttfabriker. Och när kor inte är lika söta som en kull kattungar...

Därför måste vi kämpa för ändrade lagar , både för sällskapsdjur och 'mat-djur'. Och även informera ännu mer om köttproduktionen. Sluta blunda för sanningen för fan!


Och så slänger jag in en bild på världens sötaste kattskrälle , så kanske alltsammans tas på allvar...

Kommentarer
Postat av: linda

ihi soet kissemizz!

håller med dig till 100% iaf

2009-01-31 @ 01:22:39
URL: http://lindaigglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0