partypartyparty.

Jaha. Så var min vita månad bruten. Faktiskt nästan precis en månad. Och nej det har inte varit så jobbigt som det kanske lät. Det jobbiga var att när man väl skulle dricka/festa igen så var det så mycket samtidigt så man var tvungen att stå över ett par festligheter också. Lite tråkigt.
Men kvällen började iallafall hos Evelina , där vi åt en massa vitlöksbröd med tzatsiki. Egentligen skulle vi äta finmiddag men det reducerades till en lite lätt måltid innan kvällens festligheter.
Efter vi stoppat i oss ett par bröd och dansat till diverse gamla klassiker så gav vi oss ut och gjorde stan osäker.
Första anhalten var Sjömanskyrkan där både Intakto hade premiärfest och Vasa avskedspartaj för sina spanjorer. Där hälsade vi på ett par kömpisar,och sedan drog vi ganska snabbt vidare till den nyfyllda artonåringen Maus födelsedagspartaj. Men han skulle såklart utnyttja sina nyvunna förmåner (krogen) på en gång och körde ut oss efter en stund. Då begav vi oss till Sjömanskyrkan igen och snikade in oss på Vasas partaj och dansade en stund.

Sedan slutade det som vanligt på en snabbmatsrestaurang, den här gången Mc.


Och nu sitter jag här, fortfarande lite halvt full. Ni vet när man har en såndär jobbig fylla kvar. Det där sista, som de sista dropparna orsakade. När man bara vill bli nykter. Och hoppas på att det där bubblandet i magen inte ska resultera i uppkastningar. I det stadiet befinner jag mig i nu.

Men jag ska lägga mig i min mjuka, sköna säng nu och slå på teven och somna till E-rings låga sorl. Och jag känner att jag som annars sover så tyst och fridfullt kommer att snarka så att hela byn kommer att vakna. Så trött är jag. Och så efterfyllan på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0