möhippan.

Igår hade vi möhippa för min kusin som ska gifta sig nästa helg. Dum som jag var så hade jag ju tagit en öl för mycket kvällen innan, och dessutom sovit högst tre timmar. 
Hursom.

Först drog vi till Hemlingby där Carro fick åka utför, i en fräsig , lila fartdräkt dessutom. Hon fick ett par uppgifter som hon skulle utföra och efter att ha åkt ett par gånger så blev det korv med bröd. Pastasallad för min del.




Sedan drog vi vidare till stan där hon fick ett par uppgifter som hon skulle göra.
Gå igenom hela nian och spela blockflöjt.



Efter det fick hon en liten diktbok och blev tillsagd att gå till olika människor och läsa upp utvalda dikter. Första offret blev damen på bilden här nedan. Sedan fortsatte det med en karl som själv bad om att få höra en dikt. Sedan skickade vi in henne på Glitter där hon fick tillkalla allas uppmärksamhet och lika så på Crispin.


Sedan var det dags för Cykelhjälpen. Hon fick en cykelpump och skulle springa fram till alla som cyklade förbi och pumpa deras däck. Men eftersom det var skitväder så gick barnvagnar lika bra. Och visst fick hon pumpa , och alla cyklister var så tacksamma så.
Tyvärr så var vissa svårflörtade.



Sedan fick hon ställa sig utanför Åhléns med en sådan där liten gitarr som egentligen inte heter gitarr , men jag kommer inte ihåg vad det heter så jag kallar det gitarr. Hursom. Där fick hon stå och sjunga låtar som Staffan var en stalledräng och Idas sommarvisa. Dessutom så skulle hon samla in pengar i sin söta , lilla jumpapåse. Och visst fick hon pengar. För dem skulle hon köpa bröd på Centralbageriet , MEN hon fick inte prata. Så hon fick stå där inne och peka samtidigt som hon la fram pengarna och en lapp där det stod 'giv oss vårt dagliga bröd'.


Efter att ha införskaffat sig ett rågbröd så blev det en snabb visit på Mingel och bar. Sedan gick vi vidare till Lusthuset, där hon skulle fråga efter något som stimulerade anus ,helst med döskallar på. Tyvärr hade de inga med döskallar på , men visst hade de svarta. Det slutade med en svart buttplug, och så en flaska glidmedel som doftade jordgubb i bröllopsgåva från Lusthuset. Det var gulligt.


Efter det åkte vi till Fjärrans relaxavdelning och värmde oss i bubbelpoolen. Sedan lämnade vi Carro som fick massage medan vi åkte hem till henne och lagade middag och bytte om inför kvällens festligheter.



Carro fick den klassiska möhippelooken.



Sedan blev det BILAGAN!
Där Carro fick bjuda oss alla på sin vackra stämma till White Wedding och någon typisk svensk kärleksballad som jag inte kommer ihåg vad den heter.




Där blev vi inte kvar länge. Utan drog istället till Heartbreak och spenderade resten av kvällen på Slicks dansgolv + toalettkön.



Det var en väldigt trevlig dag ( och kväll ). Men jag har nu fått en till anledning att inte gifta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0