Bröllop.

Gårdagen var trevlig, även om jag tog en drink för mycket. Men det var ju fribar. Ingen legitimation , inga kontanter. Fri bar. F-R-I-B-A-R.
Men det var fint, så pass fint att jag inte tyckte att det var töntigt att de valt just alla hjärtans dag att gifta sig på. Men det var som sagt fint, men kort. Jag trodde att de skulle stå där framme i kyrkan ett jäkla tag, men jag har väl sett för många romantiska skitfilmer. Jimmy och Elin sjöng och spelade Coldplays Yellow och Carros platstis syrra Emelie sjöng en Gessle låt. Det var mycket trevligt. Efter ceremonin , eller vad det kallas ( när de säger ja ( eller nej ) till varann och lovar varandra evig kärlek och blablablabla ) så fick damerna en lapp med ett låtnamn på och karlarna fick en artist eller ett band, och så skulle man para ihop sig med rätt. Jag hamnade bredvid Carros kusin Jimmy och en barndomskompis till Jocke. Som tur var så hade jag gett mig på skumpan så fort jag klev in i festlokalen så det blev ingen pinsamt tystnad. För annars är jag så otroligt dålig på att småprata.
Sedan blev det mat och ännu mer alkoholhaltiga drycker och jag var inte sen att ge mig på ölen. Det blev en hel del tal, och jag är glad att jag inte dängde skeden i glaset och rev av ett spontant tal. 
Sedan så har jag ingen uppfattning om vilken ordning resten av kvällens aktiviteter skedde. Konstigt nog så tappade jag uppfattningen när fri baren öppnade. De hade fått dit Marie och David ( Kobra , Volym ) som dj:ade, så det blev en hel del dansande. Och så sjöng Jimmy ännu mer, Utan dina andetag ( Kent ) tillägnad bruden och sedan sjöng han Fix you som brudparet dansade till. Det var fint. Jag har nog blivit lite blödig nu.






Jag kom på den geniala idén att be alla gäster ( när de blivit lite glada i hatten ) att skriva meddelanden på lappar och sedan förevigade jag dem, och sedan hamnar alla i ett fotoalbum som brudparet ska få när de kommer hem från sin smekmånad.



Det var hur som helst en trevlig kväll. Även om den kanske slutade med att jag spydde ned hela gården när vi kom hem. Fast jag var ju inte fullast , som ni ser.. :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha men Lina då! ;)

2009-02-15 @ 22:00:14
Postat av: linda

xD HAHAHA duktigt :')

2009-02-15 @ 22:09:17
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hehe, skoj!

Blev lite för mycket för mig i helgen också..

2009-02-16 @ 19:38:11
URL: http://colorelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0