Borgarskolans egna Gossip girl.. eller boy

Nu är det så att min gymnasieskola har fått en alldeles egen liten skvallerblogg. Eller ja, jag har faktiskt sett två stycken, finns säkert ett x antal till.
Jag tycker att det är lite småfestligt, det är så patetiskt att det blir lite småfestligt. Att folk tar sig tid att starta upp en sådan blogg och sedan skriva ned en massa smaskigheter. Som tur är så är det främst elever från ekonomi och spid som hängs ut. Jag tror att vi på media klarar oss eftersom jag misstänker att bloggaren själv går i någon sam eller ekonomiklass. Det är lite som att komma in i en helt annan värld i de där umgängeskretsarna, eller jag kan nog gå så långt att jag kallar det klickar. Ni vet, som i Mean girls. Vi på media och fordon dras nog över en och samma kam och klassas som burnouts kan jag tro.


Enligt mig så startas en sådan blogg enbart för att såra folk. Skvaller och skitsnack finns det ju redan gott om, det behöver inte bli förevigat i en blogg. Tro det eller ej så är jag inte så skadeglad att jag gläds åt andras olycka. Hade det skrivits med glimten i ögat, fine.
Men visst , jag ska inte sticka under stolen med att jag kommer att gå in å kika lite nu och då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0