Tåg, oh tåg.

Nu sitter jag på tåget påväg hem. Tar tamigfan en hel dag att ta sig från Karlstad till Gävle. Och tvärtom. Två av lovets lediga dagar har jag spenderat i en sketen jävla SJ kupé. Jag hatar dessutom att åka tåg. Det är inte själv färdmedlet, utan det kollektiva. Att sitta med en massa okänt folk, som mer än gärna gör irriterande och provocerande ljud, stirrar en sekund för länge ( gärna ännu längre ), eller något annat som jag finner irriterande. Ja, idag stör jag mig ännu mer eftersom PMSen har kommit så lägligt. Jag har gått och varit småilsken hela dagen.

Hur ska jag kunna hålla mig i skinnet när datorn hakar upp sig här på tåget. Nu sitter vi i första klass vagnen och där _SKA_ man vara knäpptyst. Och ja, det är skönt, det är det postivia med första klass, tystnaden. Inga barn som skriker eller gråter, ingen som lyssnar på för hög musik, spelar nitendo med ljud på osv. Sedan så kan man ju diskutera dem som åker bara för att det heter just 1a klass. Datorn hakar faktiskt upp sig, halvvägs till Arlanda så ordnade internet upp sig. Nu får vi väl se om det blir några vredesutbrott. Jag har säkert ett x antal trojanska ponnys på hårddisken.

Okej, tåg. Vad är grejen med dessa dörrar. När man ska trycka på en röd liten knapp, och så ska dörren åka opp. Men det gör de ju aldrig. Jag står där och trycker tills jag blir tomatröd i ansiktet av irritation. Så pass att jag någon gång vart påväg att antingen sparka sönder den eller slita upp jävelskapet.


Nej, jag förstår inte grejen med dessa jävla skitdörrar. Finns en annan variant, då det är två dörrar som ska gå opp automatiskt. Sådana var det på tåget från Karlstad, jag skulle gå på toa, och toaletten var bakom de satans dörrarna. Gick dörrarna opp ? Näääee.. Jag fick gå igenom hela jävla vagnen till den andra änden för att göra mina behov.

Nu klev det på en hel hög turister också. De förstår säkert inte grejen med att vara tyst på dessa vagnar. Så nu kanske jag får användning av alla dessa svordomar jag lärt mig genom Lock, stock, Snatch och alla dessa amerikanska gangster serier.


Justja, jag har klippt flatfrippa också.


Kommentarer
Postat av: Frittz

Åh äntligen bloggar du ;) Men hur längesen är det du inte rökt nu då?

2009-04-10 @ 20:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0