att åka hem med sista bussen.

Det värsta jag vet är att åka hem med sista bussen, dvs 02.20. Alla partyglada, överförfriskade fylletrattar fyller bussen med högljutt svammel och skriker gärna ut att de söker kvart-i-tre ragg, eller berättar om någon spännande sexuell upplevelse. Det värsta är när de vänder sig om mot mig och ska berätta, fråga eller undra varför i helvete jag är nykter en lördagkväll.
Igår satte jag mig på den plats där jag inte har någon bakom mig och samtidigt har uppsikt över hela bussen, ifall någon person jag helst inte skulle vilja språka med skulle kliva på bussen, så jag hinner sjunka ned lite på sätet.
Jag isolerade mig genom att plugga in ipoden och dra igång lite Danko, jag lyckas faktiskt tänka bort det idiotiska fylledravlet. Plötsligt utbrister den ena snubben framför mig hur skönt han tycker att det är att runka i duschen. Nejnejnej, inga detaljer ber jag till gud ( som jag inte tror på ). Men joho då. Förstod jag det hela rätt så stoppade han ner snorren i hålet ( om det på något sätt är möjligt ) och sedan fick utsuget göra resten.
Ett par hundra meter senare står en alltför överförfriskad snubbe i bakdörren, bakom mig, alltför nära mig. Han är så pass packad att han inte hinner kliva av även fast han ställde sig i alldeles för god tid, så nu står han alltså och gormar att han ska av. Och jag ber än en gång till gud att snubben ska hålla alla uppkastningar i magen tills han klivit av bussen. Den här gången blir jag bönhörd.


Nej, nästa gång tar jag taxi. Jag klarar inte av sånt här. Det kanske inte lät så farligt, men jag är så lättretlig. Visserligen så hatar jag människor också.


Kommentarer
Postat av: frittz

hahah fyfan vad äckligt!!

2009-04-19 @ 17:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0