04.04.09

Igår firade jag min farbrors 60års dag tillsammans med mor, far, faster och deras respektive. Det var trevligt, fast efter ett par timmars snack om en massa folk ( som jag inte har någon aning om vilka det är ) som bodde där syskonen Färdigh växte upp så blev man lite småtrött. Farbror Tommy varvade dåliga vitsar ( som han själv skrattade högt åt ) med att komma med bittra kommentarer om att han visst sköter sitt sockerintag och sina mediciner. Själv garvar jag för att han tycker att han själv är så jäkla rolig. Sedan är ju far min och Tommy som Bill och Bull. De låter precis lika , och har samma humor, alltså allt som har med skit och pruttar att göra. Det tycker de är jättefestligt. När resterande stod i hallen och snörade på sig skorna för hemgång så smet bröderna in i vardagsrummet och drog av ett par brakare som de sedan skrattade gott åt, medan faster Ulla gjorde klart för dem att det var respektlöst. Och det satt pappa och fnissade åt hela vägen hem, precis hela vägen, och det är en mil.




Nu kom jag nyss hem från lördagsturen, dvs en runda kring alla Gävles secondhand ställen. Med mig hem fick jag en sketsnygg kavaj för endast 20 kronor och en skjortjacka för 35. Ingenting att bråka om. Nu ska jag se på Swordfish som jag köpte för en femma på röda korset, och sedan ska jag städa, för mor min har hotat med att dra in fickpengarna i Karlstad om jag inte städar.


Kommentarer
Postat av: tamara

hahaha, jag skulle vilja samtala med din far. han låter som en rolig prick!

2009-04-04 @ 14:54:47
URL: http://kjempeform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0