Working girl

Tisdagar har en tendens att bli mycket långa har jag märkt. Speciellt nu när idol har dragit igång, då är det idolkväll hos Evelina. Så jag åker hemifrån vid tio och kommer hem tidigast tio. Tolv timmar. Men det gör inget, tisdagar är väldigt trevliga. Det är kul att testa på att jobba lite. Eller jobba och jobba, jag sitter mest och tittar på eftersom jag är för socialt missanpassad för att hjälpa kunderna.

Dagen började med irritation. Ok, jag är väldigt lättretlig, speciellt på morgonen. Jag ska erkänna att jag blivit mer bitter nu.
Hursom så skulle jag parkera moppen vid morfarn och när jag skulle åka uppför uppfarten så kom en bil backande emot mig så jag var tvungen att svänga av på en annan gångväg för att sedan köra runt utegården och sedan åka in på andra sidan. Jag ska kanske tillägga att det finns två dagis där också och utegården är en inhägnad lekplats. Jag åkte väl lite fort eftersom jag var sen och var smått irriterad, men för det så slutade jag inte att hålla koll på de opålitliga barnen.
När jag parkerat så hör jag någon som skriker HALLÅÅ DU DÄÄR , men väldigt gäll och irriterande röst. Då var det en dagisfröken som hade sprungit efter för att tillrättavisa mig. Och jag hade ju haft koll på ungjävlarna, men det ville inte hon tro på. Nejnej, hon var där för att sätta ligisten på plats. Om jag hade varit en finnig , femtonårig kepspojke okej, låt gå. Men inte nu. IKKE. Hon skulle inte få gå därifrån med vinsten. Speciellt inte när hon talade till mig som att jag gick i trean och hade gjort någonting olovligt som att ha gått utanför skolgården eller tagit en spelkula av en kamrat.
Tillslut avslutade hon med Du kanske hade bråttom idag och gick  sin väg.
AH ! Jag är sjutton år, tala till mig som en vuxen och inte som du gör när du ska tillrättavisa dina små femåringar. Men det är klart , alla fröknar på 40+ ska alltid spela på sin erfarenhet, de är ju mycket bättre, de vet ju mycket mer.

Hursom så hade jag en trevlig dag på De å sånt. Min handledare är bortrest så en annan tjej hade fått hoppa in och hon var hur trevlig som helst. Vi satt och pratade bort hela dagen och räknade ner minutrarna tills vi fick sluta.

Kommentarer
Postat av: linda

min morsa är dagisfröken. fattar du hur jobbigt det är att leva med en sån eller? :(((

2008-09-17 @ 14:09:55
URL: http://lindaigglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0