LASSE & BERTAN



Okejokej, vi är avslöjade. Nu finns vi på facebook. Så det kanske är dags att tala ur skägget.
Jo, jag och Nina hade konstiga idéer när vi var små. Ok, här var vi kanske 9.. 10. Kanske elva. Hursom.. vi tyckte att det var väldigt intressant med utvecklingsstörda och handikappade, de såg så roliga ut och lät så festligt. Så utifrån det så byggdes karaktärerna Lasse och Bertan upp. Jag var Bertan , Nina var Lasse. Och vi lekte , oj vad vi lekte. Vi spelade in radioprogram, och ja vi pratade så som vi trodde att utvecklingsstörda pratade. Det kunde hända att vi råkade falla in i karaktärerna i skolan också.

En dag beslöt vi oss för att göra en kamrat, ni vet kamrat.com , communitysajten där pedofilerna härjar. Vi döpte våran användare till Cpungarna, vilken fantasi va! Och oj vad vi drygade och provocerade folk, vi skickade meddelanden som '

pruttfis i radion ' , 'äter du på miit beeeen , gnag gnag' , 'vi är cp..o du är ful ' och så en massa svordommar och könsord. Jag kan inte förstå hur man kan komma på idén ! Visserligen så låg det väl någonting i att vi var cpungar , för det där är inte normalt beteende.
Vi fick svar som : ' jävla fitt ungar! dra åt helvette för faan! ' , 'Jävla cpn drå på psykhem för faan! jävla mongon!'


Fast min personliga favorit är nog : cp är en muskelsjukdom såå nu vet ni det era felknullade missfoster.


Vi hade även en personligassistent som hette Eva. JordEva fick hon heta på kamrat. Men det var så många medelålders karlar som skrev så vi tog bort den. Det blev för mycket 'vuxensnack' där tror jag. Ha! Fast det roliga var ju att det fanns en länk till Cpungarna ( och om ni går in och kikar så ser ni ju på en gång att det är två tolvåringar med för mycket fritid ). Men ändå tog de Eva på allvar och ville träffas och dejta och kanske gå lite längre än så.


Så.. där har ni ungefär hela storyn !


Kommentarer
Postat av: caroline

lasse och bertan har alltid varit mina favoriter.. haha, ni är sååå konstiga!

2008-09-30 @ 12:47:53
URL: http://carolinejagbrant.blogg.se/
Postat av: linda

haha men vafan lina. ni är fan sjuka xD

2008-09-30 @ 16:22:04
URL: http://lindaigglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0