IDOL 2008

Jag sitter spikad framför teven klockan åtta varje kväll nu när idol har dragit igång. Fast jag tänker bara se på alla auditions , själva tävlingen skiter jag fullständigt i. Eller ok , jag ska inte säga något. Man vet ju aldrig.

Hursomhelst så åkte jag och ett par kompisar hem till Evelina i onsdags och bänkade oss i hennes soffa , och bredvid. Jag blev förvånad över hur mycket man fick se av juryn och hur få auditions de visade. Man fick se hur Bagge snubben spatserade omkring på sin lyxgård och skröt om alla artister han skrivit låtar till osv. Hans hund fick ett par minuter för mycket av rampljuset också. Ska det inte handla om musik och de som kommer dit för att söka ? Mer än halva programmet handlade ju om jurymedlemmarna. Och i början av programmet när de kom i lyxbilar och helikoptrar ska vi inte tala om ! Så otroligt fånigt ! Så onödiga kostnader ! Eller krävde de kanske en storslagen entré för att ens medverka ?
De kanske visade femton personer på en timme, och det snabbt, en refräng , ett svar och så nästa.
Dessutom så ska de skryta om sina framgångar hela tiden också. Att de skrivit en massa kända låtar till superstjärnor. Om någon sjunger en av de låtarna så frågar någon den som skrivit låten ' Låter den sådäär ? '
Om de nu är så duktiga , varför sjönk de så lågt att de valde att medverka i den femte säsongen av svenska idol ?!

Dessutom så var en av jurymedlemmarna grymt lik Gary Sinise från CSI NY. Så pass lik att jag måste visa.


Kommentarer
Postat av: Angelica

sv; om det var! ja det tycker jag.

2008-09-05 @ 21:47:29
URL: http://forsvaretshudsalva.blogg.se/
Postat av: Angelica

+ att han är så jääääävla lik gary sinise!

2008-09-05 @ 21:48:02
URL: http://forsvaretshudsalva.blogg.se/
Postat av: Bella

äckligt lik varandra

2008-09-07 @ 01:29:55
URL: http://bellamatar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0