GÅRDAKVARNEN

Jag var på min allra första fotbollsmatch idag. Gefle IF - GAIS. Jag stod i GAIS hejjarklack tillsammans med Evelina och alla andra grön/svarta supportrar. Det var en upplevelse. Jag ska inte sticka under stolen med att jag blev smått  nervös när de satte igång med att skrika och skaka galler. Jag tänkte på Green Street Hooligans. Ni ser. Tyvärr såg jag inte till någon Charlie Hunnham, höhö.
Det utropades svordommar , könsord och hejaramsor. Jag borde ha haft lyrics för jag stod där som ett fån och smålog lite nervöst. Jag kan inga regler ( för de som jag trodde att jag hade lärt mig under EM var som bortblåsta ), inga hejaramsor , för opeppad för att klappa och skrika med i det jag kunde. Vilket fint sällskap jag måste ha varit.

I andra halvlek blev det lite roligare för då hade jag kommit in lite i det. Lite grann iallafall.
Det slutade 0-0 , men Evelina var jättebesviken. Men det gladde henne att Gefle hade missat en straff.

Nu ska jag somna till American history X.
Det jag skrivit den här veckan kan missuppfattas kom jag att tänka på nu. Skinheads , nazifilmer och krossanegerskallekängor . Det sistnämnda var på fyllan om det kan räknas som en ursäkt. Inga fördommar , inget sådant. Så nu vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0