COLDPLAY

Ja, Coldplay igår var ju ganska underbart. Jag har egentligen inte så mycket mer att säga om konserten eftersom jag inte riktigt har smält det faktum att jag faktiskt sett självaste Coldplay. Att jag hört Lost , Clocks och alla de andra live. Att Chris Martin stått två meter ifrån mig och delat med sig av sin fantastiska musik. Det var kanske därför jag inte grät en skvätt, för att jag inte trodde på att det var Chris, Jonny , Guy och Will som stod där på scenen framför mig. För jag tror nog inte att jag är svår att imponera på.

Det var hursomhelst hur bra som helst , riktigt bra låtval. Oftast så brukar man stå och hoppas och hålla tummarna för att favoritbandet ska spela någon gammal hit, men Coldplay rev av hit efter hit.

Det var en riktig show må jag säga , de hade slagit på stort ! De hade hängt upp stora bollar i taket där man fick se olika bildspel och efter en stund så släppte de Viva la vida skynket de haft i bakgrunden och fram kom en vit duk där de klippte ihop från alla olika kameror så att det blev jättehäftigt. Sedan får vi inte glömma lasershowen, men det allra bästa var nog när de sprutade ut konfetti som bestod av miljoner pappersfjärilar i alla möjliga färger. Hela ståplatspubliken stod helt paralyserade med händerna uppe i luften för att försöka få tag på så många fjärliar som möjligt. Själv stod jag och fånlog och tittade upp emot pappersregnet i regnbågens alla färger och kände mig alldeles konstig inombords, jag tror det var lycka. Det regnade fjärilar , det var underbar musik och bredvid mig stod mina allra bästa vänner och grät av lycka, vad kan toppa det ?


Det var en sådan stämning, ett fullsatt Globen stämde in och skrek Viva la vidas AAAH AA AA AAAH för fulla halsar , och inte bara under den låten.

Chris sprang omkring åt alla olika håll på scenen och dansade, vinkade och hälsade på publiken.

När de drog igång med Fix you så var jag nära till tårarna, jag tror det slog mig att det verkligen var de som stod på scenen och levererade då.
 

Efter ett tag lämnade hela bandet scenen och hela publiken sökte efter dem och till slut fann vi dem uppe bland publiken på andra sidan där de rev av ett par akustiska låtar.

Självklart så varvades konserten med mellansnack. Chris berättar att han inte är så duktig på svenska efter han frågat 'Allt bra ?! ' och sedan säger han att alla som inte förstår engelska kan komma till honom efter konserten och få två dollar tillbaka ( på engelska ).. Hela publiken jublar och sedan river han av ett par låtar till.

Vilken otrolig respons. De får hela Globen att resa sig från sina sittplatser och sjunga med. De fyller Globen till bredden, TVÅ dagar. Och taket är nära att lyfta av publikens jubel och applåder.


Och var det bara jag som tyckte att det såg ut som att Chris hade gjort på sig ?







Kommentarer
Postat av: Frida

Alltså fy fan Lina. Jag blir nästan tårögd när jag läser. Och när dom kommer tillbaka ska jag också med. Jag är avis!

2008-09-19 @ 23:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0