winterlong.


Om jag blev lite paff när jag tittade ut genom fönstret 'imorse' ?

Kul. Då var myshösten över ännu en gång. Usch, jag tycker inte alls om vintern, iallafall inte i oktober - början på november. Nej snön får falla kring jul och sedan hålla i sig till januari, kanske februari. Men då ska det vara mycket snö, så man kan åka skoter. Inget slask och blask. Då kan det lika gärna vara.

Nu börjar även mina vandringar ( oftast i snöstorm ) till bussen. För cykla , det kan jag inte , ett par strumpbyxor har gått åt varje gång jag försökt cykla till bussen på vintern. Men det jag ogillar mest är nog själva bussen. Jag har kommit fram till att jag har någon social psykisk böjning. Jag vet inte vad jag ska kalla det. Men jag klarar inte av människor. Det är inget personligt, oftast. Men jag blir obekväm kring en massa okända människor. Och på bussen kommer jag att få trängas med halva Gävle ungefär. Jag vet inte riktigt VAD som är obehagligt. Men om jag fick bestämma så skulle jag sitta osynlig i ett hörn av bussen tills jag skulle av.
Jag hatar när folk stirrar, det är det värsta jag vet, skiter fullständigt i varför de stirrar. Man stirrar inte, det är lika fult som att peka. Dessutom så finns det vissa som absolut inte vet vad hänsyn är. Lyssnar på nå jävla skit techno på mobilen på högsta volym  eller bara ska fram och förbi när det absolut inte alls går.
Ni ser..
Dags för terapi igen ?

Kommentarer
Postat av: angelica

WOW. shit! här snöar det bara blötsnö så det är bara blött på backen.

2008-10-31 @ 13:56:58
URL: http://forsvaretshudsalva.blogg.se/
Postat av: linda

jag håller med dig till hundra procent om bussen. men snö, nej snö borde inte ens finnas i det här landet! snön borde finnas när man ÅKER till den för att man VERKLIGEN vill ha snö. jag hatar snö och tänker inte gå ut förrän den är borta ):

2008-10-31 @ 13:58:24
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: Johanna - gillar katter men kallar mig waoff

Bussresor med mycket folk bland det mest ovärda som finns. Så äre.

2008-10-31 @ 19:46:25
URL: http://waoffwaoff.blogg.se/
Postat av: ida

ja,man vill helst sitta osynlig i ett hörn. Jävligt obehagligt när folk stirrar. Det är samma sak när man går på stan, folk har inget bättre för sig än att borra in ögonen i en. jävla gävlefolk.

2008-11-03 @ 08:53:41
URL: http://fourminutes.blogg.se/
Postat av: Promila

Oh, snö.

2008-11-03 @ 14:59:04
URL: http://metrobloggen.se/proma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0