SKINNPAJ

Idag hittade jag den äntligen. MIN skinnjacka ! Den var precis som i mina fantasier. Lite MC modell, men inte så mycket MC ändå, fake skinn och inga fula tygvaddar i ärmsluten. 
Efter att ha sökt igenom varenda affär här i Gävle och till och med i London så hittade jag den på Topshop i huvudstaden. Jag blev töntigt glad. Nu kan jag börja med att leta efter en ordentlig väska istället. Fan vad illa, vilken materialist. Fyfan.




Jag var nyss inne på SIRI bloggen och såg att en brud hade kommenterat. Jag hängde inte alls med, men jag eller någon annan hade tydligen kommenterat något inlägg om en pälsjacka of hers. Jag vet inte. Hon kom med några idiotiska anklagelser. Jag fattade ingenting. Hon gnällde över att vi äter godis och att det innehåller kött osv. JA jag vet att godis innehåller gelatin som är gjort utav ben och liknande från djur. Men jag är ingen vegan. Jag försöker helt enkelt dra mitt strå till stacken för miljön och samtidigt bättra på min hälsa genom att avstå kött, dricka sojamjölk och ha Carlshamn på smörgåsen. Jag anstränger mig lite iallafall, inte så att det blir jobbigt, men iallafall så pass att det gör lite skillnad. Skinn, det använder jag. Det är inte så att jag är ute efter det, men om mina skor råkar innehålla skinn så låt gå.

Som jag sagt förut, jag har inget emot köttätare osv. MEN de kan väl åtminstone välja ekologiskt, om de skiter i djurrätt så kan de väl iallafall göra det för sig själva eftersom det även påverkar miljön. Och jag ska inte ha skit för att jag drar mitt strå till stacken. Och päls, ALLA vet att minkarna flås levande och sedan lämnas för att dö.

Kommentarer
Postat av: Nina

hahaha! jag skrev med henne. jätte kul, jag kan berätta sen mer :)



2008-10-12 @ 23:41:54
URL: http://futureexpressionist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0