horförkylning & lite pang , pang du är död!


Vaknade alldeles nyss, eller egentligen för en halvtimme sedan när det lät som att någon var utanför mitt fönster, men jag var för trött för att bli skraj. Så jag somnade om. Nu mår jag lite dåligt över att jag gick upp så sent, kommer inte hinna göra så mycket eftersom halva dagen kommer att gå åt till bildredigering. Fast jag tar gärna en paus från Hamlet också.


Jag somnade vid tre igår , så det kanske inte var så konstigt att jag inte kände mig pigg att gå upp förrän nu.  Låg och kikade på Bang bang youre dead eftersom förkylningen hindrade mig från min sömn. Men filmen var jättebra ! Ben Foster spelade en snubbe med ett par psykiska konstigheter ( som vanligt ) som gick i en skola där sportnördarna härjade. Där man , om man har otur , blir döpt varje dag , dessutom så kan man få bli döpt i en soptunna i matsalen inför hela skolan också. 
Året innan har Trevor ( Ben Foster ) bombhotat skolans fotbollslag och nu vill ingen kännas vid honom. Man kan ju förlora status eller det värsta, slängas ur sin click.
Som vanligt så finns det ju en eldsjäl till lärare som vill få Trevor på fötter igen och sätter honom som huvudroll i skolans nya pjäs, Bang bang your'e dead som handlar om en kille som skjutit ett par av sina skolkamrater eftersom han blev arg på sitt ex som träffat en ny och nu ignorerar honom.
En otroligt bra och sevärd film som visar vardagen för skolans mobboffer. När man sett den så kan man förstå att det inte är så konstigt att skolmassacrar förekommer. De man ska skylla på är nog lärarna tycker jag  , som kunnat stoppa det på något sätt, men valt att inte se våldet. Visst , det finns många idiotjävlar som njuter av att trycka ned andra , men då ska de in på hem , ungdomsanstalt , you name it. De som blivit mobbade ska inte behöva byta skola , eller helt enkelt skjuta ned ett par skolkamrater eftersom ingen ingriper.



Kommentarer
Postat av: Nejra

Ja såklart. men jag vet ju inte äns om hon behöver fler och om hon äns vill ha med mig lixom isåfall xD

2008-10-21 @ 16:59:01
URL: http://nejra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja såklart. men jag vet ju inte äns om hon behöver fler och om hon äns vill ha med mig lixom isåfall xD

2008-10-21 @ 17:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0