HOCKEY!

Snart ska jag iväg till Läkerolen och se på hockey. Jag kan inte minnas när jag var på hockey sist. Jag som var så inne i hockey , elitserien och VM och alla sådana där cuper förut. Nu har jag noll koll. Till och med Nejra har bättre koll på elitserien än mig.
Idag är det Brynäs damer som spelar mot Leksand, och deras serie har jag inte heller någon koll på. Jag har helt enkelt inte tid att följa med i sådant, även fast jag hemskt gärna vill. Fick jag bestämma så skulle jag ha tid till att börja spela med flicklaget igen.
Jag har hållt på med alla möjliga sporter, allt från ponnytrav och agility till dans och basket. Men det roligaste har utan tvekan varit hockey. Känslan på en match är oslagbar. Att få gå in och köra minuten till max och sedan in i båset och dö lite, och sen ut igen och ge motståndarna vad de tål.

Anledningen till att jag slutade var att jag inte hade tid , det var en massa betyg som skulle höjas och ha betydelse i intagningen till gymnasiet. Jag tänkte börja igen, men det har inte blivit så. Jag har knappt tid att ta en promenad varje dag, så hur skulle kunna få till att åka till Brynäsvallen en tisdagkväll vid sjutiden och inte komma hem förrän tio, halv elva. Dessutom så får ju brudarna de sämsta träningstiderna. Vad sägs om åtta en söndagmorgon ? Eller åka ut till Valbo vid niotiden en lördagkväll?

Men som tur är så finns det några som jobbar arslet av sig för att få damhockey att bli större. Och sporten har utvecklats mycket, flicklaget har en egen serie tillsammans med Uppland och Dalarna om jag inte missminner mig.
När jag började var det mycket träning och väldigt lite matcher. Någon cup sådär ibland bara.
Men så finns det ju ett par rövhål som jobbar emot damhockeyn också, om vi hade sluppit dem så tror jag att damhockeyn hade varit mycket, mycket större.

Jag gick in på mitt gamla lags hemsida och oj vad jag fick lust att dra på mig utrustningen och joina dem idag. Även om jag blir så nervös att jag nästan skiter på mig när jag står i båset eller tekar så är det så otroligt roligt att få trycka upp en motståndar jävel mot sargen. Och kicken man får av ett mål är oslagbar.

Jag och pappa har iallafall bestämt att vi ska träna lite hockey i vinter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0