har du sett Sussie ?

Här sitter jag mitt i natta och surfar på min mobils internet eftersom gammelmosters grannar är så snåla och har låst sina trådlösa nätverk ! Får hoppas att det inte kostar allt för mycket att surfa genom mobilen. Det borde kosta lika mycket, vilket är ganska dyrt egentligen.

Det där internet på tåget blev det ju inget av med eftersom jag inte fattade vilken nätverksknappen var förrän för fem minuter sedan.


Men första klass åkte jag, och det var underbart ! Det är värt att punga ut lite extra. Inga barn , helt knäpptyst och gratis internet ! Helt jävla underbart!


Innan vi åkte hem till gammelmoster efter vi anlänt till Karlstaden så gjorde vi ett besök på systemet och sedan när vi skulle gå mot busstorget så ser vi att det är pådrag lite längre fram på gatan. Och är det inte NSF så säg. Jag var tvungen att stanna en stund och lyssna på deras sjuka åsikter och värderingar. Bla så stod en snubbe med megafon och berättade att de tyckte att det var fel att 'en Muhammed' fick jobb före en svenne och att vi ska vara stolta över att vara svensk och våra kossor ( om jag nu hörde rätt ). Och på sidan om stod det skinheads som jublade och applåderade och hejade på sina bröder. Jag fick upp bilder i huvudet från This is England, då Combo tar med sig stackars Shaun och hans kamrater till det där nazimötet.
Ännu fler 'bröder' stod på sidan och delade ut flyers , de var inte speciellt populära. Och kredd till tjejen som stod bredvid mig och buade.

Nej, inte fick man något fint välkomnande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0