franky four fingers.

Idag åkte jag hem direkt efter skolan för att sätta mig och se på Snatch och sedan recensera den. Som att jag skulle hålla mig vaken. Inte ens min favoritfilm kan hålla mig vaken. Jag slocknade 40 minuter in i filmen. Men hann ändå med att anteckna ett A4. Resten får jag göra imorgon.

Den här dagen började inte alls bra. Gjorde sista restprovet på matten och min lärare fick vara snäll och rätta tillsammans så jag fick rätta till mina fel. Och inte fan har jag ens hunnit kolla på nästa kapitel. Nej det får nog bli ett fint litet streck bredvid Matte B i mina betygspapper.

Just nu går jag igenom bloggkoll och kollar lite halvt på Efterlyst. Ska nog gå och lägga mig snart. Känns som att jag kommer att slockna direkt.
Dessutom så lär jag lägga mig i tid eftersom jag planerar att hinna med att ta åtta bussen imorgon. Visserligen så har jag försökt att 'hinna' med att ta bussen varje dag den här veckan. Det är så kallt att åka moppe nu, och det börjar bli dags att ställa av den. Men jag hatar att åka buss. Det är så mycket människor och det blir så trångt. Speciellt på åtta bussen eftersom de flesta åker med den. Visserligen så kliver jag på vid den första busshållsplatsen och kan ta ungefär vilken plats jag vill. Jag försöker självklart att välja den som håller mig mest gömd. Jag vill sitta tyst och lyssna på musik ifred. Inte nog med att det är mycket människor, ibland finns det småpöjkar som nyss upptäckt tjusningen med musik på mobilen och sitter längst bak och lyssnar på skit musik och tror att de är hur häftiga som helst, fast sanningen är den att de stör hela bussen men ingen vågar/orkar säga åt ungjävlarna.
På bussen så är det ju också en massa supergamla klasskompisar som man inte vet om man är i hejstadiet med längre, och på morgonen så vill jag inte prata alls om jag får bestämma. Ja ni vet ju att jag är socialt missanpassad, extra mycket på morgonen.


Kommentarer
Postat av: linda

det där med bussåkandet: du är precis som mig! haha

2008-10-16 @ 14:37:44
URL: http://lindaigglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0