heeeeeeeeeeeeeeeeeeelg.

Äntligen helg. Veckan gick inte så pass sakta som jag trott. Veckorna går väldigt snabbt nu. Väldigt snabbt. Men det betyder ju att helgerna går superfort också. Men nu ska det bli skönt att vila ut lite. Den här veckan har varit ett helvete. Höstdepressionen har kommit sent för mig, men nu är den här till och från. Höst manodepressionen kanske. hehe. Nej det är inget man ska skoja om. Förlåt.

Nej men den här veckan har jag varit lite dyster, men jag vet att det beror på stressen. Så blir det jämt den här tiden på året, när jag har mycket att göra i skolan osv. Vill göra bra ifrån mig , vill hinna med allt. Jag stressar egentligen upp mig i onödan. Och så lamslås jag när jag ser allt arbete jag har framför mig så att det slutar med att jag inte gör någonting alls , och högen med läxor växer ännu mer. Men sån är jag.

Jag vet att depression och psykiska störningar är lite tabu belagt, kanske är det därför det blir som det blir. Tänker Caroline , Engla osv. Man vill inte söka hjälp , för då får man stämpeln på sig. Nej , jag hade inte tänk att gå in längre på det där. Och jag tänker inte heller blotta mitt sinne och dela med mig av alla mina psykiska konstigheter. Kan tänka mig att de som känner mig kanske blir lite fundersamma när jag säger att jag har mina konstigheter för mig. Men jag tror inte att jag riktigt visar när jag är åt det lite mer dystra hållet eftersom jag ofrivilligt  byggt upp en sorts fasad som visar en väldigt oseriös och flummig sida av mig. Visserligen så är jag ju 'flummig' eller vad man nu ska kalla mitt beteende när jag drar dåliga skämt osv. Men när jag är lite nere så är jag hellre super oseriös utåt istället för en dyster surpuppa som trycker i ett av klassrummets hörn på lektionerna.
Missförstå mig inte nu, det är inte alltid såhär. Kom ihåg det.
Men det skulle vara skönt om den där fasaden bara släppte lite och att jag lättare skulle kunna visa hur jag känner mig. Det skulle vara mycket ärligare också. Jag får jobba på det.
Skulle någon fråga mig om det här så skulle jag snabbt skylla ifrån mig och säga att jag bara kände så dååå.



Nej, nu ska jag ta tag i skolarbetet som jag har att göra. Kaanske sova en liten stund först. Kanske ställa två , tre klockor så jag garanterat inte sover bort resten av dagen.


Kommentarer
Postat av: daniella

veckan gick supersnabbt. igår var det måndag och helt plötsligt är det fredag. wie :)

2008-11-07 @ 19:42:04
URL: http://fourwalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0