birds of america.


Såg precis Birds of America, och den var alldeles underbar. Från början så kunde jag inte riktigt greppa vad den egentligen handlade om, och kunde inte heller ta den seriöst när Matthew Perrys nuna dök upp eftersom jag bara förknippar honom med Vänner-Chandler.

Morrie ( Perry ) bor tillsammans med sin fru Betty i ett helylle villaområde i huset som han växte upp i. Morrie och Betty anstränger sig och försöker leva så normalt och präktigt som möjligt, även om det inte gör dem mer lyckliga. Morrie jobbar som lärare tillsammans med bla sin granne (och enligt grannen ) sin bästa vän.
När han var yngre dog hans far och han blev tvungen att ta hand om sina två yngre syskon , Jay och Ida. Nu är de alla vuxna , även om Jay och Ida inte beter sig som det.
Jay råkar ut för en olycka och det slutar med att det blir en ofrivillig återträff i deras barndoms hem. Jay som spelas av min absoluta favoritskådespelare Ben Foster är smått psykiskt störd och har en anmälning på halsen om att han tafsat på en liten flicka. Ida letar upp ett gammalt ex som hon inte släppt ur tankarna. Och Morrie och Betty har fullt upp med att ordna en utomordenlig middagsbjudning för deras präktiga grannar.

Jag älskar den här filmen och Ben Foster gör ännu en suverän roll. Mycket , mycket sevärd !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0