Självklarhet

05.00 ska vi vara påväg mot de norrländska skogarna imorgon och jag har planerat att vara vaken tills dess. Det kan ju inte vara så svårt eftersom jag brukar vara vaken till tre, ofrivilligt eftersom jag inte brukar kunna somna då. Visserligen beror det på att jag sover till ett.

Hursomhelst så är jag ju såklart trött nu så att jag skulle kunna somna direkt om jag la mig tillrätta i sängen. Och när man försöker hålla sig vaken så blir man ju ännu tröttare. Har redan kletat på Eye gel från Boots i hopp om att kyla ned runt ögonen så att man blir lite piggare. Om inte det skulle funka så hjälper nog svedan i ögonen eftersom jag råkade komma för nära med salvan. Blöta ansiktet med kallt vatten kan jag inte heller, av två anledningar.

1. Jag ska spara dagens smink till imorgon så jag slipper dra på det igen.

2. Nu är våran brunn snustorr. Så tom som den kan bli. Har man tur kommer det ut brun vätska med en odör som påminner om avlopp.


Visserligen så kommer jag ju att bo i en liten stuga ett par mil upp i skogen utan varken el eller vatten i två dagar. Men det är ju frivilligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0