London 2

På lördagen åkte vi till Camden market. Jag kan inte beskriva hur överväldigad jag blev att det verkligen var skit stort. Visst hade jag förstått att det var en stor marknad , men inte så. Positivt överaskad, men jag fick släppa dagens resterande planer.

Vi spatserade omkring på marknaden i ett par timmar, extra länge pga att det var som att gå omkring i en labyrint. Jag hittade ett par örhängen på ett ställe men bestämde mig för att köpa dem senare. Jag vet inte hur länge jag letade när jag skulle tillbaka, men till slut så fick jag mina kassetband.



På söndagen tog vi det lite lugnare och la oss i Hyde Park och läste. Jag läste Snabba cash, jag vet att det var ett tag sedan den kom ut och att den redan blivit hypad, MEN vilken jävla bra bok! Det var jätte svårt att lägga ifrån sig den, sista kvällen låg jag uppe till tre för att jag ville läsa ut den. Så nu sitter jag bara och väntar på att Aldrig fucka upp ska komma på lådan.
Hursomhelst så blev vi hungriga när vi låg där så vi gick ut mot Knightsbridge och satte oss på ett café där. När vi ätit klart ville mamma gå tillbaka till Hyde park, men jag fann inget givande där om jag inte fick låna en häst. Och det fick jag ju inte. Så vi började gå mot Buckingham palace. Vi hade inte tänkt kika på palatset eftersom det kändes så turistigt och töntigt, men vi tänkte whatthehell och så gick vi.
Visst är jag en turist , men det finns turister och turister. Majoriteten av ena sorten är asiater som tar kort på allt möjligt, de åker till en stad i världen och ser alla sevärdigheter som de hinner med. De är bara ivägen, jag blir så irriterad och uppretad när jag ser dem , det ser ju så fult ut när de blir alldeles tagna av Big Ben.
Sedan har vi den andra sorten, oftast amerikaner och europeér som även intresserar sig för uteliv och shopping. Det är min sort.



Sedan ska jag inte sticka under stolen med att jag tycker att  Houses of parliament är ruskigt snygga byggnader och att jag tagit ett par bilder.


Dagen efter så åkte jag till Big Ben på kvällen för att försöka ta ett par fina kvällsbilder, men det gick väl sisådär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0