LONDON 1

Första dagen vigdes åt shopping, så att jag skulle vara lugn och någorlunda tålmodig de kommande sevärdighets dagarna. Så det blev shopping hela dagen längs Oxford street. Ett par långa besök på HMV och Zavvi, såklart. Dessutom spenderades en bra stund på Primark som Johannes hade tipsat om. Visst visste jag att det skulle vara billigt , men inte SÅ billigt. Himmelriket.
Ett par besök på Starbucks hanns också med. Jag har lärt mig att dricka kaffe. Eller ok, mocha är mer som mjölkchoklad men jag är på god väg.
Hotellet var jätte mysigt. Tyvärr fick jag inte något av favoritrummen som jag hade kollat upp på internet. Men det var fint, litet och mysigt. Toaletten hade däremot kunnat få vara lite större. Man kunde missta den för att vara en garderob, två
kvadratmeter stort. Men TVn hade dvd , så jag var glad ändå. Illa. Jag vet inte hur många 3 punds dvder jag köpte för att ha någonting att göra på kvällarna.




På torsdagen åkte vi iväg till British museum, för min del lite för att be om ursäkt för förra årets resa som endast ägnades åt shopping. Vi var inte där speciellt länge eftersom båda kände att det inte var något speciellt som vi ville se. Det var mycket egyptiskt så vi hade redan sett det mesta på museét i Egypten.
På kvällen såg vi We will rock you musikalen. Den var förvånadsvärt bra. Jag gillar egentligen inte sådana saker , men den här musikalen var väldigt uppskattad. Kanske mest för att det var bra musik som man kände igen, men de hade också fått till en bra historia.

På fredagen var det äntligen dags att besöka Portobello. Där spenderades en del. Jag hittade bla ett par söta papegoj örhängen på Appeltree som låg efter gatan.


Det var en ganska trevlig butik. Tyvärr hade jag gjort av med dagens budget så det fick räcka med örhängerna, även om jag gärna hade tagit med mig hela affären hem i en påse.



Det var väl minst sagt en trevlig shoppinggata. Tyvärr lite för dyrt med de snygga väskorna och skorna. Försökte hitta en liknande väska som den som Nina rev sönder, förgäves.
När vi var klara med Portobello så tog vi tunnelbanan till Liverpool street , besökte ännu en Zavvi butik och sedan slog vi oss ned på en pub och åt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0