Böfday

Mamma kom nyss in i mitt rum och förbjöd mig att komma in i köket. Hon ska slå in mina födelsedagspresenter. Jag sitter och klurar på vad det kan vara. Jag har ju redan fått så mycket pengar till festivalmat, det har jag fått höra ett x antal gånger. Så det kan ju inte vara något dyrt. Det är säkert någonting som jag egentligen inte vill ha, som bara kommer att ligga och samla damm. Något som mamma tycker är jätte nödvändigt. ( Förlåt mamma om du läser det här ).

Det är inte det att jag är bortskämd. Jo lite bortskämd är jag ju. Jag är ju ensambarn. Men det har inte med det här att göra.
Jag tycker bara att det är onödigt att få någonting man inte vill ha eller har användning för. Det är lite synd att det bara ska ligga och skräpa när de hade kunnat köpt något som jag ville ha för pengarna istället. Är det bortskämt att tycka så?
Dessutom så har jag det man behöver, dator , mobil , kamera , TV , ipod osvosv. Det enda jag egentligen behöver är pengar, kanske ett Xbox och en ny hårddisk. Sedan kan man ju alltid fantisera som en stor flatscreen eller en stereo med världens högtalare.
En grej som jag skulle ha en jävla användning av är en ipodladdare. Det skulle sitta finfint, speciellt nu när säkert all musik kommer att försvinna eftersom itunes inte har tillgång till all musik som är inlagd ( från hårddisken ) när jag ska ladda ipoden i datorn.
Elektronik suger ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0