Arvika 08

Ja fyfan. Om man var mör efter peace så är man nog dubbelt upp nu.

Då var man hemma efter två veckors festivalande och partande. Jag har missat mycket, det blev ofrivillig fjortis festival. För att bre på ännu mera fjortis så kan jag tillägga att vi kom dit tomhänta, men vi hade campingens skönaste grannar som fixade våran festival.
Vi fick plats på lilla campingen som visade sig vara tur eftersom det inte alls var långt till festivalen. Vi tog en promis till stora EN gång och jag tror att jag väljer lilla campingen igen nästa år.


Tur med vädret hade vi också, kanske för mycket tur, det var utlands värme. Min rygg och mina axlar går i samma nyans som en tomat. Vi låg bakfulla i tältet till tidigast klockan tre varje dag och kipade efter frisk luft, försökte förjäves att fixa skugga med allt möjligt. Ibland slutade det med att vi låg i skuggan bakom matvagnarna. Vi bara hoppades på liite dåligare väder, en liten regnskur, vad som helst. Och en regnskur fick vi , igår, en rejäl en. Hela campingen applåderade och hurrade när himlen äntligen öppnade upp sig. Vi låg i tältet och lyssnade på de smattrande betongklossarna som föll från skyn. Saknade nästan den stekande solen, speciellt när vi upptäckte att regnet hade letat sig in i vårat vattentäta tält.


Interpol missade jag också, Interpol som jag hade gått och längtat efter. Men tröttheten tog över och där låg jag i tältet och frös och lyssnade på Interpols toner som ekade från festivalen. Jag kan åtminstone säga att jag hört dem live. Det kan jag.
Hellacopters hann jag iallafall se, och det var det viktigaste eftersom de ska lägga av. Jag tror på en chans att de kommer att spela igen , men man vet aldrig. Efter konserten blev jag full och redlös och minglade runt på campingen och missade även Kent.
Slog mig ned hos ett par festliga norrmän, jag förstod inte ett ord men vi hade trevligt iallafall, jag hade trevligt.. Jag försökte ta reda på om cptruck och tallefjant stämde eller om det bara var Norge skämt.


Dagens bussresa hem var hemsk, jag skulle promt supa igår kväll och det fick jag ta smällen för idag. Fyfan. Jag fick inte ens i mig ett maxmål och busstoaletten fick sig ett tjugominuter långt besök. Men så är det om man ska gå fullt ut. Nu får det vara bra med både konserter och festande ett tag.

Trevligt som fan hade jag iallafall. Även om Death cab inte levde upp till mina förväntningar och att jag var tvungen att gå tidigare från Hot chip för att jag var för packad. Men det är smällar man får ta och nu har jag lärt mig.


Tack och hej! Storsjöyran nästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0