ÄNTLIGEN!

Som jag har väntat på yrans spelschema! Och nu äntligen har de lagt upp det. Wiho!
Kolla på mitt alldeles egna spelschema:



Kent och Sons & daughters krockar, och så börjar Hästpojken halv elva. Slå mig men jag prioriterar nog Hästpojken. Jag hann bara höra 2-3 låtar på Peace så nu tar jag igen. Men en halvtimme Kent hinns med. Yran blir en nykter festival av tre anledningar. 1. Jag vill inte missa ett enda jävla band 2. Mamma och pappa följer med 3. Att vara bakis i en stuga utan el och rinnande vatten långt åt helvete ute i skogen låter inte så jävla lockande. Att sitta med bakismagen på ett dass tillsammans med myggorna som tar för sig av mig och pissmyrorna som kryper innanför gummistövlarna och biter sönder vaderna. Njaa.

Nej, nu längtar jag till yran och Norrland. Det är faktiskt mysigt att bo i stugan även om man inte kan tro det. Iallafall en vecka om året är det ok. Dessutom så har jag hört att vi ska få besök av kossorna i år igen. Det är så att min pappas kusin har sina kossor lösa på skogen innan Kamsfesten.
Kamsfesten äger faktiskt rum ännu längre upp i skogen än vi bor. Som ni hör på namnet så käkar man Kams ( inte jag ) , går tipsrunda , lyssnar på dragspelsmusik och har man tur, teater. Träffar släktingar och bekanta, som inte jag alls känner igen då, men det är trevligt. Pappas släkt är jätte stor, jag träffar minst en ny tremänning varje år.
Hur som helst så går kossorna lösa men de tröttnar på att vara uppe vid kamsfeststället när ingen är där så de kommer och gör oss sällskap istället. En timme efter vi har anlänt så hör man ledarrkons bjällra och så helst plötsligt kikar tolv kossor fram bakom husknuten. De är mysiga , de gillar att bli kliade bakom öronen och äta Mariekex. De vill följa med in i stugan också, men där dras gränsen, någon måtta får det vara.

Kommentarer
Postat av: caroline

vad sjutton är kams lina?



jag hoppas du inte glömmer att köpa kakor åt mig..

2008-07-19 @ 13:46:48
URL: http://carolinejagbrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0