old people.

Varför är pensionärer alltid så hetsiga och ska fram och förbi överallt ? Vad har de så bråttom till menar jag ?

Speciellt när de åker buss. De ställer sig vid dörren flera hundra meter innan bussen kommit fram till hållplatsen. Förstå hur många gånger jag sett en gammal gubbe eller dam fallit handlöst eller nära på, när bussen blivit tvungen för att bromsa in för något. Dessutom så ska de ju springa av när de väl ska av, speciellt när det är mycket folk ivägen som också ska av. Då åker nästan armbågarna fram.


Idag när jag skulle av i stan så märkte jag att tanten bredvid mig hade lite bråttom. Och jag som älskar att jävlas med bittra , gamla pensisar skyndade mig att gå ut i gången före henne. Och oj vad hon trampade otåligt bakom mig, och framför mig gick självklart en stackars dam som hade ont i benen. Väl ute så trängde hon sig förbi mig och busskuren , och hon skulle inte någonstans heller. Det var inte talan om ett bussbyte, nej hon skulle bara julhandla.


Kommentarer
Postat av: linda

haha, dom ska ju dö snart. därför det är bråttom lilla lina ;)

2008-12-05 @ 23:03:37
URL: http://lindaigglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0