Vattenlösa

Kalla det lyxproblem för att barnen i Afrika måste gå flera kilometer efter vatten varje dag när jag sitter här och gnäller för att jag blivit utan rinnande vatten den kommande veckan. Men nu är det Sverige och rinnande vatten är en självklarhet. I sommarstugan är det ju frivilligt, då är det lite mysigt att inte ha någon el och vara tvungen att hämta vatten i en källa. Men sedan vill man komma hem till verkligheten och vardagen igen och så finns det inget vatten. Ibland glömmer man bort att man har el eftersom man inte har rinnande vatten.

Titta bara vad jag tvättar händerna i. Ja , visserligen struntade jag i det eftersom det kändes mer hygieniskt än att stoppa händerna i det där. Man blir inte bara utan rinnande vatten, badrummet förvandlas till en stinkande kloak. Det är bara för äckligt. Man kanske inte trodde att jag var så pryd , och visst kan jag erkänna att det händer jag inte duschar på flera dagar. Men jag måste tvätta händerna, det är nästan maniskt, jag måste ALLTID ha rena händer. Annars får jag panik. Om jag spiller vatten på mig så tvättar jag händerna. Så ni kanske förstår hur jävla äcklad jag är nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0