Sprätte på berget



Idag har jag varit på Språttaberget och ätit kams. Eller smakat, och jag tänker inte äta det igen. Ni som inte vet vad kams är behöver inte veta det heller. Men för att vara snäll så ska jag förklara vad jävelskapet består av. Jo, det är runda , platta bruna saker som är gjorda av mjöl och något mer som de kokar ( tror jag, det är blött ) , till det får man en jävla massa smör, messmör, något som ser ut som/smakar som keso och så getost ( tror jag ). Alla pålägg ska ligga på själva kamsen innan man stoppar det i käften. Det faller hursomhelst inte mig i smaken.

Sedan var det det vanliga , lotterier , gåbingo , fika och en gubbe som spelade dragspel.
Mamma köpte lotter för säkert 80 kronor för att vinna en burk hjortronsylt. Det gjorde hon inte men däremot en ful ljuslykta , handdukar och en toffifeeask som hade kostat en tredjedel av det hon hade lagt ut.





Och nu är jag äntligen hemma. Weho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0