Söndag

Söndagar kan vara ganska sköna såhär på lovet. Speciellt regniga söndagar, då kan man krypa upp i sängen och kika på repriser på tv utan att känna ångest för morgondagen och den kommande veckan. Fast snart är det ju slut på slappa söndagar , det här är faktiskt den sista på ett bra tag. På onsdag börjar skolan igen. Och det är väl som vanligt med blandade känslor. Det ska bli skönt med rutiner igen och sakerna som jag och Nina har planerat kommer att göra det här läsåret lite roligare, förhoppningsvis.


Alla är så duktiga på att tala om att andra året är värst. Så det känns ju lite sisådär. Det kommer att bli en hel del att göra, speciellt i matte B eftersom jag knappt klarade matte A. Kunde inte undgå att känna hur det började krypa i mig när jag passerade skolan idag. Jag är inte redo än, en vecka till, det hade varit perfekt.

Men att få se ettorna bli nollade får mig att se framemot skolstarten. Höhöhöhö. Nu är det deras tur att bli terrade. Känns skönt att ha gått igenom allt det där. Även om det var ganska kul, iallafall tills vi blev tvugna att äta chili med våra ansikten fyllda med deg av fil och mjöl.


Sedan har vi mediafesten där de nya ettorna ska supas under bordet också. Det ska bli festligt.

Jag tror nog att tvåan kommer att bli helt ok. Jag måste bara komma ur mina onda cirklar.


Kommentarer
Postat av: Johanna

härlig header du har

2008-08-18 @ 11:55:36
URL: http://lotsoflaugh.blogg.se/
Postat av: NETT

nope, verkar inte som de..

därför jag vill dra till London :)

2008-08-18 @ 13:23:22
URL: http://annettek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0