Poliser och A-lagare

Det blev en händelserik kväll såhär en måndag i Gävle. Först skulle vi ta det lugnt och kika på film hos Frida, sedan fick hon tag på vin så då festade vi istället. Passa på lite innan skolan börjar sådär. Det var väldigt trevligt , majoriteten var från media, såklart.

Efter ett par öl och några groggar så slog röksuget in så jag drog med mig Emma och Henke till GDGkiosken och sedan satte hungern in när jag spejade mot Max på andra sidan vägen. Så jag dansade in där och köpte mig ett Greenmål. Jag är ett fläskberg, jag vet, men det var så länge sedan och det är faktiskt ganska oemotståndligt.
Sedan dansade vi tillbaks till Frida mansion och jag satte mig tillrätta i hennes rum för att slänga i mig min mat i lugn och ro. Men då fick vi besök av farbror blå, faktiskt fyra stycken om vi ska vara noga. Det roliga med det hela var att Pontus hade slagit på bögporr på Fridas dator som står i utrymmet mellan hennes rum och köket bara några sekunder innan poliserna klampade in. En av hårdingarna ställde sig i dörröppningen och höll koll på oss medan de andra tillrättavisade partyprissarna i köket, och efter en stund hör han konstiga ljud från datorn och den blicken, hahaha ! Den blicken när det gick upp för honom vad som försiggick på skärmen. Oförglömlig.

Dessutom så råkade en av poliserna vara tuffingen jag intervjuade till mitt ARLprojekt, ni vet han som tjivades med sin kollega om vem som skulle ta frågorna. Han som verkade tycka att det var mer skrämmande att ställa upp på en intervju för en broschyr som ingen ändå kommer att läsa än att ta hand om drogpåverkade hobos.

Hursomhelst så var jag inte sen med att tala om det, och även att jag hade fått MVG. Då tyckte Emma att jag skulle tacka honom och OM han tog åt sig. Hahaha. Poliser slutar aldrig att roa mig.


Sedan begav vi oss ut i natten för att inte störa grannarna något mer. Även om jag tyckte att de hade kunnat knackat på och bett oss sänka. Visserligen så var allt vårat fel, vi pumpade musik på högsta nivån en måndag. Och om det räknas som en ursäkt så hade alla helt glömt bort att det var måndag.

Utanför tappade vi bort allihopa och stötte ihop med ett par a-lagare istället. En kvinna på 40 bast tog sig friheten att slå sig ned bredvid mig och Kerstin. Kerstin började fråga lite om kvinnans barn och det var en öm punkt. Så jag fick rädda situationen genom att börja fråga henne lite om droger. Vad hon tyckte att jag skulle ta osv. Hasch, fast helst skulle jag bara fortsätta med mitt vin och öl tyckte hon. Sedan skulle hon och hennes kumpaner iväg och köpa folkisar men lovade att komma tillbaka, så jag och Kerstin var snabba att fly därifrån så fort de var utom synhåll.




Sedan började den långa vandringen mot Gävles finare kvarter. Eller lång och lång, inte sträckan kanske, men det tog en stund kan man säga.



Sedan slutade Nina upp ungefär såhär en kvart senare i en rondell i Villastan.

Nu ska jag ha en vit månad.

Jag sitter nu och funderar på om jag ska dygna, men tröttheten börjar göra sig påmind, ganska mycket faktiskt. Men jag vet att jag kommer att sova så länge , så länge om jag lägger mig nu.

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha vad är det jag läser? Porr? HAHAHA

2008-08-19 @ 11:46:20
Postat av: NETT

hahah inget illa menat, men jag älskar att du har nyss-börja-röka-handen!!!

2008-08-21 @ 15:23:38
URL: http://annettek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0