Sista cityfesten avklarad

Det har varit en händelserik kväll, well för att ha utspelats i Gävle.
Vi förfestade lite hemma hos mig, sedan tog vi en promenad i regnet till bussen och åkte ned till stan för att se Kleerup och det var hur bra som helst!




Efter spelningen stod vi utanför och väntade på en chans att få träffa Andreas för att tala om hur jävla bra spelningen var. Självklart kände man sig lite pinsam men fyllan är alltid en förjävla bra sak att skylla på när man gör pinsamma saker. Hursomhelst så åkte de ut och öppnade dörren för att överösas av överförfriskade , galna sjuttonåringar. De fick höra hur bra och häftiga de var och i utbyte fick vi autografer och kramar. Jag skäms nu i efterhand över hur fjantig jag var. Men när det händer något så stort i denna uttråkade stad så kan det lätt bli så. Och man får skylla på alkoholen, mest för att känna sig lite bättre.
Dum som han var så råkade han nämna att de bodde på CH, så vi var ju inte sena med att springa efter. Nina och Johannes sprang i förväg och hann träffa alla stackars musiker. När jag anlände tog jag mig friheten att hoppa på Titiyo som satt i lobbyn. Fick autografer , tog kort och pratade en massa fylledynga, jag hann till och med nämna hennes medverkan i Studio Virtanen.
Men hon var hur trevlig och söt som helst. Fast sedan kom en vakt och räddade henne ur våra klor och jag var så glad och vinkade på vägen ut att jag sprang rätt in i glasdörren i entrén. Där var dagens värsta tabbe avklarad, men det kändes lite bättre att veta att vad jag än gjorde senare under kvällen skulle inte kunna toppa den pinsamheten.



Det var hursomhelst en trevlig kväll. Jag hade jättekul. Speciellt under Kleerups spelning. Den klättrar nog upp på en tredje plats. För få undantag kan toppa lyckan under Blondie och glädjeruset under CSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0