Det slutade bra

Det slutade med att Nina fick upp mig ur sängen, eller vi hjälptes nog åt, hon hade inte heller så stor lust att göra någonting krävande. Så vi åkte till Sandtags badet och satte oss och rökte vattenpipa och la upp planer för vårat andra år på gymnasiet. Vi bestämde att vi ska börja göra någonting kreativt. Sy , göra smycken , you name it. Leta oss fram till något.
Jag är ganska duktig på att skjuta upp saker, i det här fallet läxor och skolarbete. När jag kommer hem från skolan äter jag först någonting, slänger mig framför teven och tittar på repriser av Sjunde himlen , OC osv , sedan blir jag trött och känner att jag måste vila innan läxorna och somnar stenhårt och vaknar sedan vid åttatiden och inser att det är försent för läxor och sedan kan jag inte somna förrän en sisådär ett ,två. Ännu en ond cirkel. Men inte det här läsåret. Ikke ! Nu ska jag ta tag i saker. Jag ska bland annat börja en skrivarkurs en kväll i veckan ( tror jag att det blir ), dessutom så har jag och Nina bestämt oss för att börja gymma en gång i veckan. Det låter väl bra! Nu får vi bara se till att hålla det.


Gör man roliga saker på fritiden så blir man mer peppad för skolan. Och egentligen är inte skolan så jobbig heller, det blir bara det jag gör det till. Jag har mig själv att skylla. Inte fan kom jag på detta nu, nejnej. Men jag har varit för lat för att ha tagit tag i det förut. Men nu jävlar.


Kommentarer
Postat av: Angelica

ska du typ till boulognerfesten i helgen, snygging?

2008-08-13 @ 21:23:43
URL: http://forsvaretshudsalva.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du låter så sjukt lik mig när det gäller skola, sovande, vardag blöaböböaa, flytta hit lite kanske ? :)

2008-08-19 @ 23:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0