CF

Jag åkte ned på stan en stund efter att jag hade fått min skönhetssömn ( som varade till 14 ) efter gårdagens upptåg. Kände att jag ville gå igenom marknaden i lugn och ro på dagen ifall man skulle hitta något roligt krimskrams. För skulle jag ta en vända på kvällen onykter så skulle det bli mycket fylleköp som man skulle ångra dagen efter. Kanske en rosa cowboyhatt med ludd längs kanten, eller en asdyr hennatatuering för 80 kronor. För mig är ingenting omöjligt. Dessutom så har jag inte så mycket pengar kvar. Och med cityfestens priser så skulle nog mina resterande slantar gå åt ganska fort.
På festivalerna som jag varit på har det ju varit små stånd med krimskrams och där har det varit helt okej priser, men på cityfesten så är det mesta dubbelt så dyrt. Hennatatueringar kostade en femtiolapp på Arvika och yran , här kostar minsta 80 kronor. Helt otroligt ! Är det värt det ? Åttio kronor är ju förfan påväg mot priset på en riktig tatuering!

Det slutade hursomhelst med att jag gick till Edge tälten och köpte dessa örhängen. Där är det de som designat sakerna själva som säljer. Och kvaliteten är snäppet bättre än smyckena på övriga marknaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0