Bakfull som en jude

Jag är kanske lite efter, men jag har börjat höra hur ungdomar lägger till som en jude när de vill berätta hur hungriga , trötta , kissnödiga osv de är. Man kanske alltid har sagt så, vad vet jag.

Kanske är jag töntig, men är inte det väldigt kränkande ? För det syftar ju på andra världskriget och koncentrationslägrena osv. För jag tror inte att alla judar går runt med magont hela tiden.

För mig så skulle det ta emot att spotta ut de där orden. Nog för att jag kan garva om någon heilar helt oväntat, som i Eurotrip tex. Det är stötande, men när det kommer helt plötsligt så kan man fnissa till lite. Men jag ska tala om att jag ångrar mig direkt efter varje gång jag garvat åt något Hitlerskämt.


Men att sitta och säga jag är trött som en jude bevisar ju bara hur jävla borta man är.

Jag blir bara så uppretad av , ja fjortisar säger man kanske inte längre , men yngre flickor som sitter och pratar en nivå för högt och lägger till som en jude efter var tredje mening.


Kommentarer
Postat av: linda

+ att det låter ganska retarded att säga så med ><

2008-08-30 @ 18:13:32
URL: http://lindaigglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0