Alkoholfri fredag

Det var skönt att bara ligga framför teven i Ninas soffa och snacka massa skit. Visserligen så låg vi och kollade på ett program om könsbyten på tv4 fakta, men det var ganska intressant. Det ledde in på en het diskussion iallafall, så där avverkade vi ett par minuter.
Diskussionen övergick sedan till gravditet och könssjukdomar uppe i Ninas rum som resluterade i att Emma blev skengravid och ville ringa ungdomsmottagningen på en gång. Sedan övergick det till andra sjukdomar som skabb , rabies och cancer. När vi hade kliat oss på hela kroppen och försäkrat oss om att vi var friska så drog vi slutsatsen att alla tre var hypokondriker. Fem minuter senare rökte vi upp mina sista cigaretter ( som är de sista till åtminstone de vita veckornas slut ).
Fast jag misstänker att jag är lite smått hypokondrisk iallafall. Jämt när jag reser någonstans så har jag med mig mitt medicin kit.

Det innehåller :
- Minst två sorters halstabletter
- Esberitox ( mot förkylning )
- Allergitabletter ( jag är inte allergisk mot något )
- Rosenrot ( ger extra , naturlig energi )
- Hostmedicin ( både mot ret- och slemhosta )
- Resorb ( Bakisbrus , vätskeersättning )
- Ketoflex ( Salva mot smärta i muskler och leder )
- Två sorters nässpray ( vanlig och allergi )
- Och såklart compeed skavsårsplåster)
Ibland även tabletter mot sura uppstötningar...

Nu ska jag se på dagens avsitt av Paradise hotel och sedan ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0