-

Imorgon ska jag åka till Tallinn. Vi ska gå till bussen 11.15 , vilket mamma har nämnt ett antal gånger. Egentligen behöver man gå 11.25, men mamma vill ha marginal. Hon vet hur tröga jag och pappa kan vara. Jag måste pissa hundra gånger innan vi går, så jag riktigt tömmer blåsan på kiss. Fast sedan kommer jag på efter vägen att jag hällde i mig ett stort glas iste och inbillar mig att jag inte kan hålla mig till tågstationen så jag måste springa in i skogen och göra av mig. Sån är jag. Fast jag tror det är en psykisk rubbning bara. Och pappa kommer på i sista sekunden att han måste 'göra tvåan' som han kallar det. Och även lärde min tremänning uppe i jämtland så att man efter varje toalettbesök fick frågan ' Ettan eller tvåan ?! '.

Vi har TV på rummet, och det är jag överlycklig över. Jag har lagt upp en plan. När vi kommer ombord ska jag sätta mig i fönstret och stirra ut över stockholms skärgård en stund , när jag tröttnat så ska jag gå ner till taxfreen och köpa en jävla massa godis och kanske charma till mig ett par cider, efter det ska jag tömma smörgåsbordsbuffén och hälla i mig några liter öl som ingår i priset, tjoho! Sedan ska jag tigga åt mig ett par corona i baren, om inte päronen går med på det så ska jag gå upp på rummet och glo på tv och äta upp allt mitt godis.

Jag ska isolera mig från folket, hälften är asiater ute på jordenrunt resa , sedan har vi pensionärer, och eftersom det är lov så är det säkerligen en massa halvnördiga nyfyllda 20åringar som ska tömma taxfreen och sedan barerna och sprithyllorna i Tallinn , ett par barnfamiljer och så ett antal jämnåriga som också blivit meddragna på båtresa.

Väl i Tallinn ska jag köpa på mig ett par paket cigaretter eftersom jag hört att de kostar mellan 10 - 15 kronor. Weho !  Dessutom så är butikerna där som turrebutiker här i sverige , inget visa leg.

Nu ska jag packa klart, eller rättare sagt packa ur. Jag har packat för mycket. Igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0